National Repository of Grey Literature 30 records found  1 - 10nextend  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
Design conditions for a polygon specializing in autonomous vehicles
Trhlík, Tomáš ; Mazáč, Jan (referee) ; Hýzl, Petr (advisor)
The aim of this diploma thesis is the research of building polygons for the testing of autonomous vehicles, from the point of view of road technology and also designing aspects. In the thesis are mentioned 9 most important world test polygons and their description of design parameters. There are described particular stages of automation from foreign organizations which are concerned with research and development in the automotive industry. In addition, there are described basic advanced driver assistance systems and connectivity between vehicles and infrastructure. Conclusion also contains the assessment of existing aerodrome test areas for autonomous vehicles.
Lightweight Self-Steering Model Vehicle
Kubový, Matej ; Šimek, Václav (referee) ; Bidlo, Michal (advisor)
The main goal of this bachelor's thesis is to design and implement a model vehicle of reduced complexity with self-steering capabilities using commonly available components. The main part of the solution consists of a LEGO kit with the addition of the Raspberry Pi computing platform. The movement of the vehicle along the navigation line is ensured by the image processing from the built-in camera. It has been possible to create a system consisting of easily accessible and inexpensive components that can move autonomously in area. The result of this thesis is also a demonstration of the image processing and evaluation of experiments focused on functionality verification.
Use of GPS in the Car Industry Oriented on Self-driving Vehicles
Gróf, Marko ; Sedláček, Pavel (referee) ; Šedrlová, Magdalena (advisor)
Tato bakalářská práce se zabývá využitím GPS v automobilovém průmyslu se zaměřením na bezpilotní vozidla. Hlavním cílem bylo přiblížit GPS systém jako takový, jeho využití v autonomních vozidlech, vysvětlit výhody i nevýhody těchto automobilů a popsat různé hardwary a softwary, které dále využívají. První polovina práce nejprve do velkých detailů charakterizuje GPS, aby se čtenář seznámil s tím, jak navigační systém pracuje. V druhé části se čtenář dozví o autonomních vozech, do jakých úrovní jsou rozdělena, a které systémy používají. Dále jsou zde popsány výhody a nevýhody těchto vozidel a také hlavní rozdíly mezi dnešními a autonomními auty. Závěr této práce je soustředěn na benefity inteligentní dopravy, ale i na pohled do budoucnosti vozidel či celé dopravy.
Virtual testing of autonomous vehicles
Matušková, Lucie ; Fojtášek, Jan (referee) ; Porteš, Petr (advisor)
This bachelor thesis deals with virtual testing of autonomous vehicles. The theoretical part describes an autonomous vehicle, the issue of testing autonomous vehicles. Furthermore, the work is focused on the description of ADAMS Car software and Virtual test drive. The virtual test drive is described for the most part, because it also contains a practical part of the work, which is working with the software.
Use of GPS in the Car Industry Oriented on Self-driving Vehicles
Gróf, Marko ; Sedláček, Pavel (referee) ; Šedrlová, Magdalena (advisor)
Tato bakalářská práce se zabývá využitím GPS v automobilovém průmyslu se zaměřením na bezpilotní vozidla. Hlavním cílem bylo přiblížit GPS systém jako takový, jeho využití v autonomních vozidlech, vysvětlit výhody i nevýhody těchto automobilů a popsat různé hardwary a softwary, které dále využívají. První polovina práce nejprve do velkých detailů charakterizuje GPS, aby se čtenář seznámil s tím, jak navigační systém pracuje. V druhé části se čtenář dozví o autonomních vozech, do jakých úrovní jsou rozdělena, a které systémy používají. Dále jsou zde popsány výhody a nevýhody těchto vozidel a také hlavní rozdíly mezi dnešními a autonomními auty. Závěr této práce je soustředěn na benefity inteligentní dopravy, ale i na pohled do budoucnosti vozidel či celé dopravy.
Computational Model of Control and Behaviour of Self-Driven Vehicle
Kužela, Michal ; Bidlo, Michal (referee) ; Strnadel, Josef (advisor)
This thesis explains basic principles of autonomous vehicles. Based on these principles, it describes proposed simulation model of autonomous vehicle with its behavior in different outer conditions. The model is composed from sensors and vehicle itself. Sensors use an algorithm based on line intersection to detect collisions. Vehicle model is mostly described by physical formulas and custom decision algorithms. Its surrounding objects have parameters that are randomly selected for each simulation run. This thesis also explains implementation of the simulation model with its own simulation framework and an analysis tool for collected data. All of these features are implemented in JavaScript with use of Node.js and an Electron framework.
Autonomous vehicles sensors - study search
Macejka, Kamil ; Krejsa, Jiří (referee) ; Věchet, Stanislav (advisor)
This bachelor’s thesis is aimed at current trends and hardware solutions in the field of autonomous vehicles (AVs). Firstly, the definition of AV is presented and levels of autonomy are listed according to several criteria. This is followed by a brief overview of the early stages and historical development of AVs and by an introduction of sensors needed for their operation. The following part focuses on AVs created at DARPA Grand Challenge competition, which inspire even present-day companies. Next chapter describes leading companies in the area AV development, their approach to sensor selection and placement and their main goals. Furthermore, possible real applications of AVs and current pilot projects are presented. In the last part, results of this research are used to design a custom experimental AV.
Path tracking system for autonomous car model
Molčány, Peter ; Macho, Tomáš (referee) ; Petyovský, Petr (advisor)
The aim of this thesis is designing and constructing path tracking vehicle. Thesis is divided into two major parts. In the first, we discuss hardware possibilities of the model. Additional lighting system is needed for better performance in low-lighting conditions. Communication module is selected according to needs of this task. The second part is software design. Control software LineCruiser Monitor for PC was created and LineCruiser for Android was developed for the needs of efficient parameter reading and writing. Different path detecting algorithms were tested. Information about the speed of the car was used for speed regulation. In the last chapter we evaluate the results
New Technologies in Transportation
Šimon, Daniel ; Rujbrová, Šárka (referee) ; Smutný, Milan (advisor)
Elektrické vozidlo je lepší náhradou vozidla s vnitřním spalováním, zachovávaje si svůj účel. Elektrické vozidlo nabízí vylepšení výkonu, může vyprodukovat maximální výkon během sekund, bez potřeby převodovky, čímž minimalizuje ztráty na výkonu. Jednoduchý dizajn motoru s jedinou pohybující se částí snižuje náklady na údržbu a celkové opotřebení. Tepelní účinnost vozidla s vnitřním spalováním činí 38 %, v porovnání s 90 % efektivitou proměny elektrické energie na výkon, ukazuje to dominanci elektrického vozidla, v případě že se jedná o výkon a možnosti motoru. Je známo, že vozidla s vnitřním spalováním znečisťují životní prostředí svým procesem spalování, produkcí 67 tun oxidu uhličitého za celý svůj životní cyklus, v porovnání s elektrickým vozidlem, které přímo svým chodem neprodukuje žádné emise, jehož výrobní emise a emise z elektrické výroby, jsou nižší o 50 %. Spolehneme-li na čistší zdroje energie, emise na životní cyklus vozidla mohou být sníženy až o 300 %, nahrazováním znečisťujících tepelných elektráren, čistšími zdroji elektrické energie. Z hlediska bezpečnosti v dopravě, od roku 2001 zaznamenala Evropská unie více než 50% snížení úmrtnosti na cestách s prosazováním pokročilých asistenčních systémů pro řidiče. Má v zájmu tuto úmrtnost dále snižovat testováním a zaváděním nových systémů (eCall, systémy pro předcházení kolizím, …). S pokročilými asistenčními systémy pro řidiče je veřejnost jen pár let od prvních autonomních vozidel, která mohou zlepšit způsob cestování, jak ho nyní známe. Jsou limitovány pouze jejich bezpečností, technologickými chybami a zákonnou odpovědností.
Vehicle for Small and Remote Space Mapping
Koupý, Pavel ; Veľas, Martin (referee) ; Beran, Vítězslav (advisor)
This work describes process of making a robotic vehicle for remote mapping of small indoor spaces and areas. Such process involves design and construction, selection and connection of used electronic parts and implementation of interface witch wil provide set of tools as remote control, camera stream or autonomous space search.

National Repository of Grey Literature : 30 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.